Wednesday 25 April 2012

Sabar..

Sabar darling, ungkapan yang menghilangkan sedikit sebanyak beban yang membelenggu diri. Ketiadaan orang tersayang disisi benar-benar merimaskan. Mujur masih ada buah cinta kami buat penghilang sepi dihati. Suamiku, seminggu kau tiada disisi, aku setia menggantikan dirimu menghantar buah cinta kita menuntut ilmu Allah dan insyaallah sedikit sebanyak tentang ilmu kehidupan. Esok, lusa, tulat, langkat aku tak jemu membilang hari, barulah aku tahu peritnya perpisahan itu, wajahmu menyelinap dicelah-celah ingatanku.. Sabar, bisikku. Kau pergi demi menjalankan tugas dan menambah rezeki yang sedia ada, Allah sentiasa bersama-sama hambanya yang bersabar, bersabar dalam menghadapi segala ujian dan cabaran. Baru aku menyedari, dugaan yang aku hadapi adalah amat sedikit berbanding dengan insan-insan lain diluar sana..Ummu Solehah kuatkan iltizam, tingkatkan azam demi memajukan buah-buah cinta kami yang bakal mewarisi generasi gemilang dan bertaqwa. Ameen...

No comments:

Post a Comment